Екологіні проблеми використання двигунів внутрішнього згорання
Перспективы использования водородного двигателя на транспорте
Использование ДВС. Влияние на окружающую среду и человека (презентация)
Экологические проблемы использования тепловых машин
Матеріали російською мовою
Екологические проблемы использования углеводородного топлива
Більша частина двигунів на Землі є тепловими двигунами. Саме вони дають нам дешеву електроенергію, є серцем майже всіх видів швидкісного транспорту. Сучасна людина не може обходитися без них. Але широке застосування теплових двигунів впливає на стан навколишнього середовища. Наша мета — познайомитися з історією винаходу двигунів, із принципом дії ДВЗ, а також освітити екологічні проблеми, що виникають під час використання теплових двигунів, і шляхи їх розв'язання.
Перспективы использования водородного двигателя на транспорте
Использование ДВС. Влияние на окружающую среду и человека (презентация)
Экологические проблемы использования тепловых машин
Матеріали російською мовою
Екологические проблемы использования углеводородного топлива
Більша частина двигунів на Землі є тепловими двигунами. Саме вони дають нам дешеву електроенергію, є серцем майже всіх видів швидкісного транспорту. Сучасна людина не може обходитися без них. Але широке застосування теплових двигунів впливає на стан навколишнього середовища. Наша мета — познайомитися з історією винаходу двигунів, із принципом дії ДВЗ, а також освітити екологічні проблеми, що виникають під час використання теплових двигунів, і шляхи їх розв'язання.
Історична довідка. «Перші теплові машини»
Більш ніж дві тисячі років тому, в III ст. до н. є.,
видатний грецький математик і механік Архімед побудував гармату, що стріляла за
допомогою пари. Малюнок гармати Архімеда та її опис були знайдені через
вісімнадцять століть у рукописах великого італійського вченого, інженера й
художника Леонардо да Вінчі.
Як же стріляла ця гармата? Один кінець ствола сильно нагрівали на вогні.
Потім у нагріту частину ствола наливали воду. Вода миттєво випаровувалася й
перетворювалася на пару. Пара, розширюючись, із силою викидала ядро.
Приблизно через триста років в Олександрії видатний учений Герон винайшов
прилад, у якому внутрішня енергія пари перетворювалася в механічну енергію
обертання кулі. Геронова куля — це прообраз реактивних двигунів.
У рукописах Леонардо да Вінчі виявили кілька малюнків із зображенням
циліндра й поршня. Під поршнем у циліндрі перебуває вода, а сам циліндр
підігрівається. Леонардо да Вінчі думав, що пара, що утворилася в результаті нагрівання,
розширюючись і збільшуючись в об'ємі, буде шукати вихід і штовхати поршень
нагору. Під час свого руху поршень міг би виконувати корисну роботу.
Д. Бранка описав двигун, у якому використовувалася енергія пари в іншому
виді. Це було колесо з лопатями, у яке із силою вдаряв струмінь пари, завдяки
чому колесо починало обертатися. Власне кажучи, це була перша парова турбіна.
Над винаходом парової машини в ХУІІ-ХУШ ст. працювали Томас Севері й Томас
Ньюкомен (Англія), Дені Папен (Франція), 1.1. Ползунов (Росія) та ін.
Геніальний російський винахідник у 1763 р. створив проект першого
універсального парового двигуна. Ця машина призначалася для повітродувних
міхів, що нагнітають повітря в плавильні печі. Головною її особливістю було
те, що робочий вал качався безперервно, без холостих пауз. Це досягалося
завдяки тому, що Ползунов у своїй машині передбачив замість одного циліндра, як
це було в машині Ньюкомена, два, що працювали почергово. Робочий хід
здійснювався за рахунок роботи пари в циліндрі.
Творцем універсального парового двигуна став англійський механік Джеймс
Уатт. Він удосконалив машину Ньюкомена, винайшов конденсатор, висунув ідею застосування
розширеної пари в циліндрі.
Двигун внутрішнього згоряння з'явився в середині XIX ст.
Запитання:
1. Винахідник, що першим одержав
патент на автомобіль із двигуном внутрішнього згоряння.
2. Німецький інженер, винахідник
двигуна внутрішнього згоряння із запаленням гарячої суміші від стиску.
3. Винахідник першої парової
машини в Росії.
4. Російський учений, один із
винахідників автомобіля.
5. Паливо для двигунів внутрішнього
згоряння.
6. Найлегший елемент.
7. Деталь двигуна внутрішнього
згоряння.
Відповіді: 1. Бенц. 2. Дизель. 3. Ползунов. 4
Кулібін. 5. Бензин. 6. Водень. 7. Поршень.
Екологічні проблеми планети, що
виникають у зв'язку з використанням теплових двигунів
Забруднення атмосфери
Під час роботи теплових двигунів найбільшому забрудненню піддається
повітряний басейн планети. Тверді частинки пилу й сажі, що утворюються під час
роботи теплових двигунів, запилюють повітря. Це є причиною помітних змін
погоди (похолодання, часті тумани й дощі). Викиди сірчистого газу й оксидів
азоту є причиною утворення кислотних опадів, які приводять до загибелі
сільськогосподарських культур, лісів, негативно впливають на прісні водойми і
їхніх мешканців. Викиди вуглеводнів призводять до утворення фотохімічного
смогу. Під час роботи теплових двигунів виділяється вуглекислий газ. Наявність
цього газу в атмосфері разом з парами води приводить до парникового ефекту.
Атмосфера пропускає видиме сонячне випромінювання, що поглинається поверхнею
Землі. Нагріта Земля випускає невидиме інфрачервоне випромінювання, що значною
мірою поглинається вуглекислим газом, який міститься в атмосфері. У результаті
температура на поверхні землі підвищується.
Всесвітній фонд дикої природи
Як паливо зараз використовуються нафтопродукти. У результаті аварій,
витоків під час заправлення танкерів і перекачування нафти в берегові сховища
величезна кількість нафти потрапляє в море. Розливаючись по поверхні води
тонкою плівкою в кілька мікрон, тонна нафти може покрити площу близько 12 км2.
Нафтова плівка порушує газо- і вологообмін між атмосферою й водоймою, що
відіграють значну роль у формуванні клімату. Навіть незначна домішка нафти до
морської води викликає загибель ікри й
мальків багатьох видів риб: Але головна загроза забруднення морських вод нафтою
полягає в загибелі фітопланктону, що є першою ланкою харчового ланцюга
мешканців моря. Фітопланктон є основним виробником кисню на земній кулі,
виробляючи за рахунок фотосинтезу близько 70 % усього кисню.
Катастрофічні розливи нафти в море приводять до знищення безлічі морських
птахів. Водоплавні птахи дзьобом змащують свої пір'я жиром, який виділяють
особливою залозою. У результаті пір'я не змочуються водою, пух під пір'ям залишається сухим,
навколо тіла птаха зберігається повітряний прошарок. Завдяки цьому птах
тримається на волі й не мерзне навіть у холодній воді. Коли ж пір'я змочує
нафта, вода проникає в шар пуху, птах замерзає й тоне.
Екологія
Шляхи зниження забруднення навколишнього середовища:
• використання в автомобілях
замість карбюраторних бензинових двигунів дизелів, у паливо яких не додають
свинцю;
• перспективними є розробки й
випробування автомобілів, у яких замість бензинових двигунів застосовують
електродвигуни, що працюють на акумуляторах, або двигуни, що використовують як
паливо водень. Але ще є багато нерозв'язаних проблем;
• на теплових електростанціях, що
працюють на вугілл і викидають велику кількість оксидів сірки в газах, слід
пропускати ці гази через спеціальні пристрої — скрубери, в яких сірка
зв'язується вапном, тоді концентрація оксиду сірки істотно зменшується.
Теплові двигуни й здоров'я людини
Медицина
Шкідливі викиди, що утворюються в результаті роботи теплових двигунів,
впливають на організм людини. Діоксид вуглецю діє на шкіру й слизові оболонки.
Оксид вуглецю при вдиханні зв'язується з гемоглобіном крові, витісняючи з неї
кисень, у результаті настає кисневе голодування, що позначається насамперед на
центральній нервовій системі. Оксид вуглецю може зумовити появу хвороби серця —
стенокардії. Діоксид азоту викликає сильне роздратування слизових оболонок
очей. Альдегіди подразнюють очі, дихальні шляхи, вражають центральну нервову
систему, нирки й печінку. У разі фотохімічного смогу запалюються очі, слизові
оболонки носа і горла, відзначаються симптоми ядухи, загострення легеневих і
нервових захворювань. Сірчистий газ призводить до росту онкозахворювань.
Сполуки свинцю вражають органи й тканини організму, нервову систему, порушують
обмінні процеси.
Запитання:
1) Чому нафта розтікається по
поверхні води тонкою плівкою?
2) Як впливає нафтова плівка на
біосферу водойми?
3) Забруднення атмосфери відходами
промисловості призводить до зменшення льодовиків у горах. Чому? Які можливі
небажані наслідки цього?
4) Чому ємності для зберігання
бензину повинні закриватися пробкою з гумовою прокладкою?
Підсумок: Проблема
охорони навколишнього середовища є глобальною, тому що вона зачіпає інтереси
всього людства. Земля — наш загальний дім, і ми повинні берегти й охороняти її.
Сьогодні були порушені екологічні проблеми нашої планети, пов'язані з
використанням теплових двигунів, і позначені шляхи їх розв'язання. Дякую всім
за активну участь у конференції й сподіваюся, що в майбутньому ви завжди
пам'ятатимете про екологію та необхідність її охорони заради здоров'я людини.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Коментувати